Skip to main content

"№ 33 "Нұрсәт" балабақшасы" МКҚК

Ақтөбе қаласының білім бөлімі»
мемлекеттік мекемесінің

Мекен жайы: Қазақстан Республикасы, Ақтөбе облысы, Ақтөбе қаласы, Астана ауданы, 12 шағын ауданы, 15В үйі.
Жұмыс уақыты : ДС-ЖМ 08:00-18:30
Электрондық почта: do_nursat33@mail.ru

Құм терапиясының мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеу тілінің дамуына әсері

Мектепке дейінгі жаста бала құбылыстарды, оны қоршаған әлем объектілерін, адамдар арасындағы қатынастарды бірлесіп талқылауға көбірек ұмтылады. Сөйлеу баланың ойлауымен тығыз байланысты болғандықтан, сөйлеуді дамыту балаға тікелей бастан кешкен жағдайдан шығуға мүмкіндік береді. Алты жасар баланың басқа балалармен — кіші, бір жасар, үлкен балалармен байланысы кеңейеді, олармен қарым-қатынас бірлескен іс-әрекетте (ең алдымен балалар ойындарында), маңызды әлеуметтік қажеттіліктерді қанағаттандыру үшін, баланың эмоционалды және интеллектуалды дамуы үшін өте маңызды. Ересектермен де, балалармен де қарым— қатынаста сөйлеу мектепке дейінгі кезеңнің соңында қарым-қатынастың маңызды құралына айналады, ал мектеп жасына дейінгі балалардың сөйлеуін дамыту балалардағы сөйлеуді дамытудағы ең маңызды кезең болып табылады. Мектеп жасына дейінгі баланың сөйлеуін дамытуға қарым-қатынас қажеттілігін дамыту ғана емес, сонымен қатар бала игеретін жаңа іс-шаралар да әкеледі. Осындай түрлердің бірі құм терапиясы болуы мүмкін. “Құм терапиясы” принципін Аналитикалық терапияның негізін қалаушы, керемет психотерапевт Карл Густав Юнг ұсынған. Мүмкін, адамның құммен “араласу” табиғи қажеттілігі, оның құрылымы ұлы юнгке бұл идеяны ұсынды. Құм терапиясы-ойын терапиясының бір түрі. Мұндай терапияның мақсаты-баланы өзгерту және қайта құру, арнайы мінез-құлық дағдыларын үйрету емес, баланың өзі болуына мүмкіндік беру. Оны балалармен жұмыс жасауда логопедке ғана емес, сонымен қатар үш жастан бастап тәрбиешіге де қолдануға болады. Мектеп жасына дейінгі баланың негізгі қызметі-ойын. Онда ол өзін және қоршаған әлемді біледі, ал құмдағы ойындар — баланың табиғи әрекетінің бір түрі. Құммен ойнау баланың эмоционалды жағдайын тұрақтандыратыны байқалады. Құммен ойнай отырып, бала өзінің рухани тәжірибесін білдіре алады, қорқыныштан босатылады, психологиялық шиеленістен арылуға ықпал етеді. Бала құмға қызығушылықпен сурет салады — Жануарлар, әріптер, сандар, еркін және қателесуден қорықпайды, өйткені мұндай қателерді оңай және бірнеше рет түзетуге болады.

Құм терапиясының технологиясы көп функциялы, ол бір уақытта диагностика, түзету және сөйлеуді дамыту мәселелерін шешуге мүмкіндік береді. Баланың өзі өзін-өзі көрсету, өзін-өзі тану мәселелерін шешеді және өзін-өзі бағалауды дамытады, ұжымда жұмыс істеуге үйренеді. Мүсіншелермен құмда ойнау әсіресе өз тәжірибесін білдіре алмайтын балалармен жұмыс жасауда жемісті. Көптеген жағдайларда құм ойыны түзету әсерінің жетекші әдісі ретінде әрекет етеді. Басқа жағдайларда-баланы ынталандыруға, оның сенсоримоторлық дағдыларын дамытуға мүмкіндік беретін көмекші құрал ретінде. Құм ойындарын жеке жұмысқа да, кіші топқа да, фронтальды сабақтарға да қолдануға болады.

Жұмыс тәжірибесі көрсеткендей, құм терапиясын қолдану мыналарға мүмкіндік береді: – психоэмоционалды жағдайды тұрақтандыру;

 – қимылдарды үйлестіруді, саусақ моторикасын жетілдіру;

-сенсорлық-перцептивті сфераның, тактильді-кинестетикалық сезімталдықтың дамуын ынталандыру;

 – қарым-қатынас және сөйлеу дағдыларын (диалогтік және монологтық), кеңістіктік бағдарлауды дамыту;

– танымдық қызығушылықтарды ынталандыру және ой-өрісін кеңейту;

– ынтымақтастық тәсілдерін әртараптандыру.

Құмсалғыш-баламен байланыс орнатуға арналған тамаша делдал. Егер бала әлі де нашар сөйлесе және ересек адамға өзінің тәжірибесі туралы айта алмаса, онда құм ойындарында бәрі мүмкін болады. Құммен ойындар арқылы қарым-қатынас дағдыларын дамыту, яғни қалыпты қарым-қатынас жасау сияқты міндеттер оңай шешіледі. Дәл құмда біз өз әлемімізді жасай аламыз: уақытқа, әртүрлі елдер мен планеталарға саяхат. Сонымен бірге біз елестетіп қана қоймай, елестетіп, қиялдаймыз, сонымен бірге біз шынымен жасаймыз және өмір сүреміз. Құм ойындары әртүрлі:

– оқу ойындары оқу, жазу, санау, сауаттылықты оқыту процесін қамтамасыз етеді;

 – танымдық ойындар балаларға қоршаған әлемнің алуан түрлілігі, өз қалаларының, елдерінің тарихы және т. б. туралы білуге мүмкіндік береді.;

– проективті ойындар баланың әлеуетті мүмкіндіктерін ашады, оның шығармашылығы мен қиялын дамытады.

    Сөйлеуді меңгеру айналаны мағыналы қабылдау мен түсіну үшін өте маңызды. Кескін объектісін қарау процесі ойлау мен сөйлеумен бірлікте жүзеге асырылады. Қабылдау актісіне сөйлеуді қосу оның белсенді жүруіне ықпал ететіндігі эксперименталды түрде дәлелденді. Өз кезегінде, баланың сөйлеуі неғұрлым жетілдірілген қабылдауға ықпал ете отырып, көріністердің сапасын едәуір жақсартады, олардың ұқсастығына жол бермейді, дұрыс, дәл графикалық бейнені қамтамасыз етеді.

Құм терапиясының көптеген зерттеушілері ойын барысында сөйлеудің пайдалы әсерін атап өтеді. Сурет бойынша жұмыс барысында дұрыс ойлау қабілеті балалардың белсенділігін арттырады, олардың назарын арттырады, қолдың қозғалысын жақсы бақылауды қамтамасыз етеді, бейнелеу әрекеттерін мақсатты етеді.

Құммен жұмыс істеу кезінде тактильді сезімталдыққа қосымша назар аударылады. Құмды терапияны қолдана отырып, дәстүрлі оқыту және дамыту тапсырмаларын қолдану оң нәтиже береді, бір жағынан танымға деген мотивация едәуір артады, ал екінші жағынан, мектеп жасына дейінгі балаларда танымдық процестердің дамуы қарқынды және үйлесімді түрде жүреді.

Сонымен қатар, құм теріс психикалық энергияны (Жерге қосу) керемет қасиетке ие. Құммен жұмыс жасау барысында баланың психоэмоционалды жағдайы үйлесетіні байқалды. Құм терапиясы балалардың өзін-өзі емдеудің туа біткен ресурстарын белсендіреді және оның сөйлеуді дамытуға одан әрі ілгерілеуіне мүмкіндік береді